♡MyLifeAsLinn♡

Alla inlägg under november 2014

Av Linn - 17 november 2014 11:45

Häromdagen bakade jag lussekatter tillsammans med mamma♡ Men jag har "lovat" mig själv, att inte äta lussekatter/pepparkakor/julmust eller något sådant innan 1:a advent! Blir större längtan då♡♡♡ 

Men ni ska veta hur svårt det är!! Vill bara äta dem......

   

Många Kramar♡♡♡♡♡

Av Linn - 17 november 2014 10:33

Hej på er, hoppas alla får en bra dag!
Slutar vid 16 idag så det är ju rätt segt....Jaja:))
Hörs sedan!

Av Linn - 16 november 2014 22:16

Hoppas alla haft en bra helg! Min helg har varit bra. Idag var planerna att jag skulle plugga en massa, men orkade verkligen inte, har varit trött hela dagen...Men har iaf fått gjort Hemkunskap, MA och lite NO. Skulle behövt göra med NO och SO. Men det får bli i veckan. 

Har förövrigt idag kollat på 2 julfilmer♡ Asså dör vad jag längtar till December. Längtar typ ihjäl mig hahaha! Nej men det ska bli så sjukt roligt♡♡

Har ni sett någon av "Home Alone" filmerna? Visste ni!! Att barnet, han "Kevin" är död?? Asså jag dog också typ när jag fick reda på det!! :( Han dog tydligen i veckan...Så tråkigt tänker jag..


Men nu ska jag snart lägga mig, dax för skola imorgon! ♡ Sov gott alla, ni är bäst!!

 


Av Linn - 16 november 2014 13:56

Av Linn - 16 november 2014 13:15

Som ni säkert vet, har jag planerat att ha någon typ av julkalender här på min blogg! Och just nu lutar det mot att jag varje dag i min lucka kommer ha lite olika saker:P Det kommer vara allt från videos, tips, julklappar och massa massa massa mer! Ni kommer få se!

Men allt är inte bestämt ännu, så jag får se vad det blir!


Men en sak som är klar. Är att jag tillsammans med Olivia kommer göra massa olika jul-videos, i en julserie, så att det kommer komma upp lite olika videos! Och det är vi suuuuuper taggade på och jag längtar sååå till det! Så igår när jag var med Olivia så planerade vi lite, och så spelade vi in denna videon här under där vi berättar om våra små planer! Så, ja, nu är det iaf bestämt att vi kommer lägga upp 5 videos, vilka då?, kolla på videon här under:)))


MÅNGAAAA kramar till er♡♡♡♡

Av Linn - 16 november 2014 11:44

"Godmorgon" allihopa!♡ Idag är det söndag - för mig typ fixarsöndag. Brukar göra läxor, städa osv. Men eftersom jag städade igår så behlver jag inte det;)) Fast måste göra massa läxor, så det slipepr jag ju inte... Men annars tänkte jag mest ta det lgunt idag♡♡


Nu till själva inlägget! Recept på en suuuper god Ljus Kladdkaka med chokladglasyr & toppad med kokoss! 


Ingredienser till Ljus Kladdkaka: 

•2 ägg

•3 dl strösocker

•3 dl vetemjöl

•0.5 tsk bakpulver

•1 tsk vaniljsocker

•100-150 g smör

(•Ströbröd till formen)


Såhär gör du kakan:

Sätt ugen på 175 °C. Vispa ägg och socker i en större bunke. Smält smöret. Blanda ihop de övriga ingredienserna i en bunke försig. Rör sedan ner både smöret och de torra ingredienserna till ägg+socker. Hoppas ni förstår (med du gör som en helt vanlig kaka, inget speciellt). Fråga annars. 

Sedan smörar och bröar (ströbröd) du en kakform. Häller i smeten i formen & ställer in kakan i ugen i 30 minuter! 


Exempel på chokladglasyr:

•Smält 100 g choklad antingen i mikron eller över ett vattenbad.

•När chokladen är varm passar du på att lägga i ungefär 20-50 g smör och blandar runt så att smöret smälter pga chokladens värme. Detta gör du för att få chokladglasyren lite med tjock och godare.

•När allt är smält tillsätter du en liten skvätt med vispgrädde, du avgör själv hur mycket. Grädden binder ihop glasyren och gör så att allt tjocknar till. 

•Glasyren kommer sedan att stelna på kakan. 


-När du tar ut kakan från ugnen låter du den svalna. Sedan häller du över glasyren (som du exempel gjort under tiden kakan var i ugnen). Toppa med exempel kokoss! 

-Klart att ätas:)))))) (men kakan kan också ställas in i kylen hur länge du vill)

 

Hoppas ni försod hur man gör! Den blev väldigt god, en kladdig med ändå seg kaka! Mums!♡

     

Många kramar♡♡♡♡

Av Linn - 16 november 2014 00:12

Hej på errr. Har verkligen hunnit med så sjukt mycket idag:PP Sickkkk. Men det var ju bara för att jag vaknade så tidigt imorse och ja, nu går jag också och lägge mig väldigt sent, så det blev ju en lång dag! 

Men det har varit en bra lördag♡♡ Varit med Olivia en hel del och vi har gjort allt möjligt, bakat, spelat spel, spelat handbollx2, spelat in en video, planerat videos till december M.M Ja, ni hör ju själva:PP 

Kladdkakan vi bakade blev suuper god, tänker lägga ut receptet på bloggen imorgon♡ (eller ja, idag) 


Men nu måste jag sova + att datorn bara har 4 % batteri! 

Sov gott alla så hörs vi när jag vaknar♡♡ 

 

ATM

Av Linn - 15 november 2014 20:28

Recept kommer, om ni vill<33
Jag & Olivia har bakat Ljus Kladdkaka med chokladglasyr toppad med kokoss. Mummmsssss

♡Välkommen♡

Hej på er!♡♡ 

   

-Halloj peoples! Allt bra? ♡ Jag heter Linn och är 15 år. På min fritid spelar jag handboll och är med kompisar♡ Jag har ävet ett intresse för foto. 

Bloggen är mitt liv, som ni får ta del av.

 

-Har du någon fråga om mig eller min blogg så är det bara att fråga♡♡ 

 

Kram på er, och hoppas vi ses här igen? <333

♥Har du någon fråga?♥

37 besvarade frågor

Just saying♡

För alla er underbara som kommenterar min blogg vill jag bara att ni ska veta att jag blir sjukt glad varje gång!♡ 

Jag svarar på kommentaren så fort jag har tid och svarar både på min blogg och eran blogg! Alltså kikar jag in allas bloggar "just so u know";))

Massa kramar♡♡♡♡

♥Omröstning♥

Gillar du min design?♥
 Jaa♥
 Helt okej♥
 Nja♥

♥Kategorier♥

♥Klicka för "mer om mig"♥

 

Instagram: @linnselusan

Videofyme: @linnselusan

We♡It: @linnselusan

Kik: @linnselusan

Arkiv

Light Grey Pointer



Ovido - Quiz & Flashcards