♡MyLifeAsLinn♡

Direktlänk till inlägg 16 november 2014

♡Ljus Kladdkaka♡

Av Linn - 16 november 2014 11:44

"Godmorgon" allihopa!♡ Idag är det söndag - för mig typ fixarsöndag. Brukar göra läxor, städa osv. Men eftersom jag städade igår så behlver jag inte det;)) Fast måste göra massa läxor, så det slipepr jag ju inte... Men annars tänkte jag mest ta det lgunt idag♡♡


Nu till själva inlägget! Recept på en suuuper god Ljus Kladdkaka med chokladglasyr & toppad med kokoss! 


Ingredienser till Ljus Kladdkaka: 

•2 ägg

•3 dl strösocker

•3 dl vetemjöl

•0.5 tsk bakpulver

•1 tsk vaniljsocker

•100-150 g smör

(•Ströbröd till formen)


Såhär gör du kakan:

Sätt ugen på 175 °C. Vispa ägg och socker i en större bunke. Smält smöret. Blanda ihop de övriga ingredienserna i en bunke försig. Rör sedan ner både smöret och de torra ingredienserna till ägg+socker. Hoppas ni förstår (med du gör som en helt vanlig kaka, inget speciellt). Fråga annars. 

Sedan smörar och bröar (ströbröd) du en kakform. Häller i smeten i formen & ställer in kakan i ugen i 30 minuter! 


Exempel på chokladglasyr:

•Smält 100 g choklad antingen i mikron eller över ett vattenbad.

•När chokladen är varm passar du på att lägga i ungefär 20-50 g smör och blandar runt så att smöret smälter pga chokladens värme. Detta gör du för att få chokladglasyren lite med tjock och godare.

•När allt är smält tillsätter du en liten skvätt med vispgrädde, du avgör själv hur mycket. Grädden binder ihop glasyren och gör så att allt tjocknar till. 

•Glasyren kommer sedan att stelna på kakan. 


-När du tar ut kakan från ugnen låter du den svalna. Sedan häller du över glasyren (som du exempel gjort under tiden kakan var i ugnen). Toppa med exempel kokoss! 

-Klart att ätas:)))))) (men kakan kan också ställas in i kylen hur länge du vill)

 

Hoppas ni försod hur man gör! Den blev väldigt god, en kladdig med ändå seg kaka! Mums!♡

     

Många kramar♡♡♡♡

 
 
Elin

Elin

16 november 2014 12:15

Å vad äckligtgott!!! :D Älskar bara kladdkaka, skulle kunna leva på det! ;) Får försöka göras snart! Dock inte på ett tag då jag varit fett onyttig nu ett tag..:$ men den ska absolut göras :)
Bara en fråga, är den kladdig när den vart inne i 30 minuter eller ska man ha den inne kortare för och få den extra kladdig?♥

Sv; Du är bara för underbar!♥♥ Detsamma till dig, det vet du!♥ Ha en bra söndag, KRAMAR ♥♥

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

Linn

16 november 2014 12:55

Kladdkaka är verkligen sååå gott♡♡♡ hahaha nö det är ju bra att vänta lite då:PPP Blir lätt så för mig också, att jag äter en hel del onyttigt hahaha:PP
När min kaka hade varit inne i 30 minuter var det inte precis så kladdig så att det rann eller så, men heller inte super fast. Fast kan med tanke på att den heter kladdkaka så kan man som du säger, ta ut kakan lite tidiagre så borde kakan bli mer kladdig♡♡ Det skulle jag vilja testa för älskar när kladdkaorna är extra kladdiga! Så svaret på din fråga, den är inte så jätte kladdig, men god endå;)) Och aa, man kan nog ha inne den kortare för extra kladdig:DDD

Många kramar till dig♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

 
bexollila

bexollila

16 november 2014 16:47

gud va gottigt!

http://nattstad.se/bexollila

 
luvcatz

luvcatz

16 november 2014 19:18

Men så gott :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 20 december 2015 21:17

Heeeej allihopa! Som jag saknar att blogga, saknat er och saknar allt som har med bloggen att göra! Men denna första tiden på gymnasiet från sommarlovet fram tills jullovet har varit fullt ös! Så mycket nytt och så mycket som har hänt. Det är omöjlig...

Av Linn - 5 september 2015 23:11

Som ni märkt, så har jag inte uppdatera bloggen och som det är just nu har jag inte mycket tid åt bloggen:(( Detta känns verkligen extremt tråkigt, men skolan och handbollen tar flr mycket plats.   Men jag ska inte skylla på något, jag själv har ...

Av Linn - 27 augusti 2015 09:36

Hej på er & godmorgon! Börjar kl. 10:10 idag, och är på bussen just nu! Har bara en engelska lektion som är 50 minuter, sedan slutat jag! Hur skönt??! Btw så var det såå sjukt skönt med lite sovmorgon till 8 idag:)) Hoppas alla får en bra dag! ...

Av Linn - 25 augusti 2015 22:35


Ska försöka sova så snart som möjligt! Börjar 8.10 imorgon också! Hoppas allas dag har varit bra! Min dag har varit bra, och skoldagen gick bra! Förut på handbollsträningen så hade vi minihandboll, vilket var GRYMT roligt!!! Skrattade såååå sjukt...

Av Linn - 24 augusti 2015 22:48

Hej på er! Hoppas alla haft en bra start på denna nya veckan! En vanlig skol-vecka för min del, lektioner och läxor har redan dragit igång.. Dagen i skolan kändes bra! Många är så snälla ...

♡Välkommen♡

Hej på er!♡♡ 

   

-Halloj peoples! Allt bra? ♡ Jag heter Linn och är 15 år. På min fritid spelar jag handboll och är med kompisar♡ Jag har ävet ett intresse för foto. 

Bloggen är mitt liv, som ni får ta del av.

 

-Har du någon fråga om mig eller min blogg så är det bara att fråga♡♡ 

 

Kram på er, och hoppas vi ses här igen? <333

♥Har du någon fråga?♥

37 besvarade frågor

Just saying♡

För alla er underbara som kommenterar min blogg vill jag bara att ni ska veta att jag blir sjukt glad varje gång!♡ 

Jag svarar på kommentaren så fort jag har tid och svarar både på min blogg och eran blogg! Alltså kikar jag in allas bloggar "just so u know";))

Massa kramar♡♡♡♡

♥Omröstning♥

Gillar du min design?♥
 Jaa♥
 Helt okej♥
 Nja♥

♥Kategorier♥

♥Klicka för "mer om mig"♥

 

Instagram: @linnselusan

Videofyme: @linnselusan

We♡It: @linnselusan

Kik: @linnselusan

Arkiv

Light Grey Pointer



Ovido - Quiz & Flashcards