♡MyLifeAsLinn♡

Alla inlägg under januari 2015

Av Linn - 11 januari 2015 22:14

Dagen har till mesta dels spenderats hemma, framför datorn och sådant;) Bara gjort massa små saker egentligen. Fast fick faktsikt gjort halva NO-läxan som är tills på tisdag, ska fortsätta imorgon, men det var bra! Ja, men min dag har varit bra♡ 

Skola imorgon då, och nu börjar allt, vi har redan fått massa läxor och man märker verkligen att sista terminen i 9:an kommer bli rikigt tuff...

Ska surfa vidare på datorn samt kolla youtube, sedan sova! 

Hoppas ni haft en bra dag, vi hörs imorgon!

 

Kvällsinspo ovan^^


Av Linn - 11 januari 2015 15:30

Hej allihopa! ♥ 

I detta inlägget tänkte jag ge er receptet på en jättegod kaka som heter "majakaka". Hoppas ni gillar det:))


Ingredienser: 

Till kakan:

•2 ägg

•2 dl strösocker

•2,5 dl vetemjöl

•1,5 tsk bakpulver

•150 g. smör/margarin

•2 msk vispgrädde

•2 msk mjölk

•Ströbröd till formen (man brukar ha detta till allt så därför är denna texten så liten;))

Till glasyren:

•2 msk grädde

•2 msk smör

•2 strösocker


Såhär gör du:

-Sätt på ugnen på 175°.

-Smält smöret.

-Vispa ägg och socker poröst.

-Blanda i alla andra ingredienser i bunken och blanda om. 

-Ströa/Bröa en form och häll sedan i smeten i formen.

-Ställ in i ugnen i 40 minuter.


-När det ungefär är 15 minuter kvar av kakan, så kan du börja göra själva glasyren. 

-Koka upp smör, grädde och sockret på ugnen till en "tjocknad" smet. 

-När kakan är klar så tar du ut den ur ugnen, stänger av ugnen, vänder på kakan och häller över glasyren.

-Sedan ska kakan in i ugnen igen i ungefär 5 minuter på eftervärmen.

-Klart! 


Jag tänkte först inte göra recept på denna kakan, men så frågade Elin, och självklart gör jag det då♥♥ Bara så roligt!! :)) Men däröfr har jag ingen direkt bra bild på kakan då vi redan har ätit av denXD Och när man söker på google kommer det inga bilder eftersom den kakan "går i vår släkt" eller vad man säger, det är ingen berömd kaka eller så. 

Men hoppas det duger med dem 2 bilderna jag har.

 

Många kramar!


Av Linn - 11 januari 2015 11:45

   

Hahha erkänn att mitt rum ser as stort ut?! XD Men jag avände mig av "Panorama" på iphone kameran, så bra i dessa tillfällen då man vill få med stor del av exempel ett rum på en bild!

Kramar♡♡

Av Linn - 11 januari 2015 11:20

Hej allihopa! Och godmorgon! Redan inne på den 11:e dagen på året! Hahaha
Strömmen kom tillbaka lite senare på kvällen igår, så det var ju bra! Men man märker verkligen hur beroende man är av el..
Just nu är jag och min lillebror o mamma påväg till mormor. Vi ska plocka ner hennes julpynt och sådant. 
Jag ska kolla era bloggat o svara på kommentarer sedan:DD

Hoppas alla får en toppen bra söndag!<3333 Hörs under dagen

Av Linn - 10 januari 2015 23:10

Storm utomhus just nu och så gick strömmen. Det är verkligen kolsvart i hela området där jag bor och jag satt och kollade på tv med familjen när allt bara stängdes av...Så vad ska man göra...Internet dog ju också, så använder mitt 3G nät nu och får hoppas att det funkar att publicera detta inlägget....
Ska försöka sova, men vinden genom ventilen i rummet låter så sjukt högt, vinden är verkligen sjukt hård/stark eller vad man sägerXD haha
Ja, men vi hörs imorgon! Godnatt & sov gott allihopa<333

Av Linn - 10 januari 2015 18:09

Något jag verkligen saknar nu när det är slask o skit väder utomhus är USA....♡ Var så himla underbart, det bästa som hänt typ...

Saknar såå....

     
  Massa kramar & hoppas alla har en jättebra lördagskväll♡ 

Min kväll är najs med hambrugare och så ahr jag precis bakat:)) Annars har jag inte gjort så mycket idag, fixat lite i mitt rum och så;) 

Av Linn - 10 januari 2015 15:46

@linnselusan

Av Linn - 10 januari 2015 14:36

"Hejdå julen", japp det är tyävrr det jag säger nu:(( Nä, men har precis plockat bort allt julpynt, alla tomtar, alla julgranar, alla adventsljusstakar, adventsstjärnor - ja allt. Det känns verkligen jätte tomt...Och jag som älskar julen, det känns så trist och tomt i mitt rum nu hahahah!

Jajaja, julen kommer igen nästa år, och det är det som är det bästa!!♡♡


Filmade lite i mitt rum innan (med allt julpynt), och nu efter (utan allt julpynt).

Ni kommer fatta:))))  Hoppas ni gillar videon♡♡



Annars får jag önska er alla en jättebra lördag♡ Själv vet jag inte direkt vad jag ska göra, får se det under dagen:))) 

♡Välkommen♡

Hej på er!♡♡ 

   

-Halloj peoples! Allt bra? ♡ Jag heter Linn och är 15 år. På min fritid spelar jag handboll och är med kompisar♡ Jag har ävet ett intresse för foto. 

Bloggen är mitt liv, som ni får ta del av.

 

-Har du någon fråga om mig eller min blogg så är det bara att fråga♡♡ 

 

Kram på er, och hoppas vi ses här igen? <333

♥Har du någon fråga?♥

37 besvarade frågor

Just saying♡

För alla er underbara som kommenterar min blogg vill jag bara att ni ska veta att jag blir sjukt glad varje gång!♡ 

Jag svarar på kommentaren så fort jag har tid och svarar både på min blogg och eran blogg! Alltså kikar jag in allas bloggar "just so u know";))

Massa kramar♡♡♡♡

♥Omröstning♥

Gillar du min design?♥
 Jaa♥
 Helt okej♥
 Nja♥

♥Kategorier♥

♥Klicka för "mer om mig"♥

 

Instagram: @linnselusan

Videofyme: @linnselusan

We♡It: @linnselusan

Kik: @linnselusan

Arkiv

Light Grey Pointer



Ovido - Quiz & Flashcards