♡MyLifeAsLinn♡

Alla inlägg under november 2014

Av Linn - 3 november 2014 10:49

Har precis haft matte & nu ska vi ha engelska. Slutar strax innan 16 idag...Ikväll blir det plugg & träning!

Dagens Outfit:
Jeans - BikBok // Skjorta - A&F // Skor - Mammas (vetej)

Jag & Karolina

Av Linn - 2 november 2014 22:45

Hoppas verkligen att alla som läser detta har haft ett underbart höstlov så som exakt du vill ha det! 

Det har varit såå himla skönt med lov enligt mig! Att bara kunna lägga sig när man vill på kvällarna utan att behöva tänka på att man måste ta sig upp i tid ur sängen nästa dag, att vakna av sig själv på morgonen, att bara chilla och göra sådant man älskar att göra! Älskar det♡


Men nu är det slut på det! Imorgon börjar skolan igen:/ Orkar verkligen inte!! Orkar inte med läxor, prov, tidiga mornar. Usch, nej! 

Men men, så är livet. Hoppas att det iaf kan bli en hyfsat lugn vecka? 

Annars så har jag idag på kvällen duschat, ätit, kollat på tv osv. (blev inte att jag fick gjort någon läxa förut idag, opps:()


Vi hörs imorgon igen!♡Godnatt!

 


Av Linn - 2 november 2014 11:45

I somras var jag i bl.a San Fransisco & med mig hem har jag underbara minnen & massa underbara foton! 

Det var första gången jag var där och det var verkligen en upplevelse! Staden som gick upp & ner, hela statden hade backar som verkligen gick upp och ner, och att gå runt där var riktigt bra träning, hahaha. En dag besökte vi Alcatraz, för er som inte vet vad det är så var det en av världens mest rymningssäkra fängelsen under de åren som fängelset var igång. Idag finns fängelset kvar och kan besökas av turister, så som vi gjorde. Vi fick hörlurar där fångarna själva berättade hur det var att vara fånge och så berättade de vart man skulle gå osv. Det var riktigt intressant! 

Varje dag åkte vi färja in till stan, varje dag åkte vi förbi den fina röda Golgen Gate bron, varje dag fina bilder. Särskilt när dimman sträcke sig som ett tjockt lager över bron. 


Jag tänkte i detta inlägget dela med mig av några av de bästa bilderna jag har från San Fransisco<33

         

Kram på er♡♡


Av Linn - 2 november 2014 10:41

Hej på er!
Sista dagen på höstlovet idag!:(( Imorgon börjar skolan igen:// Så tråkigt!! Har varit så himla skönt med lov, orkar inte med massa läxor & prov! Ush..

Just nu är jag och min familj påväg till mormor, vi ska sedan åka till morfars grav. Annars så ska jag senare idag göra lite läxor som vi haft under lovet:0 Även vara med Olle.

Hoppas alla får en toppen bra dag<33

Av Linn - 1 november 2014 23:30

Idag tycker jag att min uppdatering har varit braa! (applåder) ahhahaah


Men nu ska jag sova så vi hörs imorgon! (sista dagen på höstlovet imon:((() *tråkigt*

Godnatt♡

 

Av Linn - 1 november 2014 20:50

Har precis ätit efterrätt eftersom pappas kompis Nicke är här på middag och hans hund Hebbe är också med! Så chillar lite med hunden nu:PPP

 

Kolla! Hebbe ville vara med på bild, selfieeeeee

Av Linn - 1 november 2014 17:27

Hej på er! ♡ Igår så påbörjade jag och min kompis Olivia (även kallad olle) en "Spider Cake" / Halloween Cake, men vi han aldrig klart:)) Så därför fortsatte vi idag^^U don´t say....Anyway, även fast Halloween var igår, så är det aldrig försent med en halloween kaka, eller hur? 


Exempel på Sockerkaka:

•3 ägg

•3 dl strösocker

•2 tsk vaniljsocker

•2 tsk bakpulver

•75 g smör (smält)

•3 dl vetemjöl


Exempel på chokladglasyr: 

•100 g smör (rumsvarmt)

•3,75 dl florsocker

•0,5 dl kakako


Exempel på Vanlig kristyr:

•1 äggvita

•2 dl flosocker


Såhär gör du:

•Gör en vanlig sockerkaka (exempel här)

•OBS! Använd dig inte av en kakform med hål i. ej den form som i exemplet.


•Gör chokladglasyren 

•Blanda ihop smör, flosocker & kakao. Om du vill ha någon färg, tillsätt karamellfärg. 

•Bred över hela kakan! OBS! Kakan får ej vara varm, då smälter glasyren. 


•Gör vanlig kristyr.

•Blanda ihop äggvitan & florsockret. 

•Spritsa över kakan så att det blir som ett spindelnät:)


•Låt stelna i kylen (valfri tid)

•Dekorera & ät! Mummmsss. 


TIPS! Du kan göra vilken kaka du vill, ex. kladdkaka, banankaka osv. Detsamma med glasyrerna, dekorera osv exakt hur du vill! Det är det som gör kakan så rolig:)) 

       

Skulle vara suuper roligt om ni bakade och kanske länkade till eran blogg! 

Hoppas ni gillade inlägget, för jag & Olivia är väldigt nöjda!


 


Av Linn - 1 november 2014 14:15

Min bästa kompis Olivia har startat en ny blogg! ♡ Igår hjälpte jag henne lite med desginen, eftersom hon inte har något dator just nu;) 

Hon bloggar om hennes vardag & bakning. Då hon är typ galen i att baka♡♡

Haha ni kommer förstå! 


KLICKA HÄR ELLER PÅ BILDEN!

 

Kram på er!♡

♡Välkommen♡

Hej på er!♡♡ 

   

-Halloj peoples! Allt bra? ♡ Jag heter Linn och är 15 år. På min fritid spelar jag handboll och är med kompisar♡ Jag har ävet ett intresse för foto. 

Bloggen är mitt liv, som ni får ta del av.

 

-Har du någon fråga om mig eller min blogg så är det bara att fråga♡♡ 

 

Kram på er, och hoppas vi ses här igen? <333

♥Har du någon fråga?♥

37 besvarade frågor

Just saying♡

För alla er underbara som kommenterar min blogg vill jag bara att ni ska veta att jag blir sjukt glad varje gång!♡ 

Jag svarar på kommentaren så fort jag har tid och svarar både på min blogg och eran blogg! Alltså kikar jag in allas bloggar "just so u know";))

Massa kramar♡♡♡♡

♥Omröstning♥

Gillar du min design?♥
 Jaa♥
 Helt okej♥
 Nja♥

♥Kategorier♥

♥Klicka för "mer om mig"♥

 

Instagram: @linnselusan

Videofyme: @linnselusan

We♡It: @linnselusan

Kik: @linnselusan

Arkiv

Light Grey Pointer



Ovido - Quiz & Flashcards