♡MyLifeAsLinn♡

Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Om att gå ur 9:an...

Av Linn - 1 juni 2015 12:00

Det är inte långt kvar nu...bara 11 dagar, innan sommarlov, innan allt..Bara 9 dagar kvar på den skolan som jag spenderat ungefär 712 heldagar på. 712 dagar med underbara människor (syftar inte på alla direkt men asså det är ju självklart) som snart kommer skiljas åt. Jag man såklart komma träffa folk igen, men inte på samma sätt. Inte på det sättet och så mycket som jag träffat vissa. Så många timmar, dagar och år, som jag sett som helt normalt att träffa på. 

Självklart har jag lärt mig en hel del olika saker, vilket jag är sjukt tacksam för. Men det som jag kommer ta med mig allra mest är den gemenskap som funnits med "alla" och alla underbara vänner jag har och har fått. 


Att gå ur 9:an tror jag klassas som något skönt, att slippa allt, slippa människor, göra det man vill, gå den linjen på gymnasiet som man vill, bli det man vill och bara få en "nystart". Men jag vet faktiskt inte om jag håller med. Sommarlov, det är det jag längtar till, det är det som jag räknar ner till och det jag ser fram emot. Men, jag har inte tänk så mycket på att iochmed sommarlov, så innebär det också att jag aldrig mer kommer få träffa vissa personer, lärare, elever, aldrig mer kommer gå till den skolan. Och att allt som jag tagit förgivet under 4 år, inte längre kommer vara så. Allt kommer förändras.

Jag kommer börja i en helt ny skola, i en helt ny klass, på en helt ny nivå, starta mina dagar på ett helt nytt sätt, åka buss, träffa nya och fler personer...ja...mycket nytt. 


Och jag vet faktiskt inte om jag är så säker på om det kommer bli sådär "skönt att slippa allt". För jag vet inte direkt vad jag som menas med "att slippa allt". Nu, de sista dagarna så handlar det mest om att njuta...tror jag. Ta vara på den sista tiden. 


Och....jag känenr mig faktiskt lite ledsen...Jag vet att jag inte kommer sakna alla. Men jag vet också att jag kommer sakna många!! Mina vänner är inget som jag behöver oroa mig för, för jag vet att dem alltid finns där. Men personer, om jag egetnligen inte kan klassa som "vänner", även fast dem är mina kompisar, och jag pratar med dem osv. Men, vi ses aldrig på fritiden. Jag tror att det är dessa personer som jag tänker på, som jag kommer sakna....Fast när jag tänker efter....så kommer jag sakna allt. Det är jobbigt att skriva dettahär, men jag vet faktiskt inte hur framtiden kommer se ut, vad kommer ha hänt om ett år? ..


Det är så sjukt svårt, jag vet inte hur jag ska tänka eller hur jag ska känna inför att sluta 9:an. 

Förändringar har aldrig varit min grej....När jag skulle börja 6:an kände jag precis såhär.....fast lite tvärtom. Nu vill jag inte lämna skolan, jag vill börja om, börja 6:an igen...


Jag längtar nog inte till att sluta 9:an..........jag tror inte det....Nä, det gör jag nog inte...

 

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

1 juni 2015 13:12

Intressant och läsa om dina tankar om sluta 9:an och börja gymnaiset :)

tack så mycket

http://lifeofjohanna.se

Linn

1 juni 2015 20:43

Kram♡

 
NICOLE

NICOLE

1 juni 2015 13:26

Det är jobbigt det där, att skiljas åt :( För hur mycket man än vill kommer man ju inte träffas alla under samma tak igen. Men du får ta vara på den sista tiden :)

http://nwistrand.forme.se

Linn

1 juni 2015 20:43

Jaaa..håller med:((( Det kommer kännas konstigt.

Tack♡

 
Ebba

Ebba

1 juni 2015 16:21

Men gumman!<3 Du ska se att det kommer gå jättebra, ni kan ju alltid hålla kontakten på FB? Tänk klassträffarna senare när ni är runt 30 också, hahah! XD

Sv 1; Aww vad söt du är Linn!<3 :*
Sv 2; Menåh! Barn när dem är som bäst!<3 XD

Love U!<3 :*

http://nouw.com/ebbolella

Linn

1 juni 2015 21:20

tusen tack♡ Hahah ja vi får väl se;))

Love you Ebba

 
Garlipop

Garlipop

1 juni 2015 17:46

Hej igen Linn! Det är faktiskt rätt så roligt för mig att läsa ditt inlägg om känslorna rörande nian och högstadiets slut. Jag gjorde nämligen ett liknande inlägg kring detta under förra året, under ungefär samma tid som du gör nu. Det är jättekul att gå tillbaka till den tiden och se vad som hände, men nu i efterhand så skulle jag personligen kunna säga att högstadiet var en mycket sämre tid för mig än vad gymnasiet är. Kanske är det min personliga utveckling, kanske inte. Men en sak är säker, och det är att du kommer att få det minst lika roligt som jag har det just nu - och tro mig. Du kommer ha så mycket roligare än om det inte låter så troligt!

Jag önskar dig hur som helst en helt underbar kväll Linn! Du är en asfin människa :)

http://www.garlipop.bloggplatsen.se

Linn

1 juni 2015 21:01

Åhh hej Amanda:DD ♡♡♡

Åh tusen tack fina du! Du gör mig verkligen så sjukt glad!
Ja, det ska bli roligt och se vad jag känner om ett år...väldigt roligt;)

Massvis med kramar till dig♡♡♡♡ Detsamma:))

 
R E V O L T E N

R E V O L T E N

1 juni 2015 18:03

När jag började gymnasiet kändes det som att kag drömde, att jag när som helst skulle tillbaka till min skola.

Det kommer vara mycket nytt, men det är egentligen inte så speciellt som man tror i din ålder. Efter ett tag kommer du vänja dig. Lite som när man slutade mellanstadiet och började högstadiet. visst är det förändringar, men snabbt kmr man tröttna igen xD Samma byggnad, samma elever och samma lärare åter igen. Och då kmr universitetet vara känns som ngt speciellt, osv.

Du skriver att du kände tvärtom då du skullre börja sexan, tänk om du känner samma då du tar studenten:D Asså jag kan nästan garantera dig att din gymnasietid kommer vara awesome. Det är den för de flesta, även om jag sj hatade gymnasietiden som fan xD

http://Revolten.se

Linn

1 juni 2015 20:59

haha ja så kommer det nog vara för mig med..det kommer nog kännas som jag drömmer. Men jag tror också som du säger att allt kommer, efter ett tag, kännas lika vanligt...Men det är mest själva förändringen och människorna som man "lämnar" som orar mig mest....


tack för din kommentar♡♡

 
Ingen bild

Caisa

1 juni 2015 18:10

Åh, Linn. Du skriver så otroligt fint! Kommer sakna att gå i samma skolan med dig + vårt gäng. Det kommer kännas konstigt att inte gå ner till dig nästan varje morgon och gå tillsammans till skolan. Men som du skriver så kommer vi alltid hålla ihop! <3

Linn

1 juni 2015 20:34

Aww tack bästa underbara Caisa, bästisen♡♡♡♡♡♡♡
Håller med, kommer kännas sjukt konstigt att inte spendera så mycket tid som jag faktiskt gör med dig och "vårt gäng" ;)
Love you, och kommer alltid att göra det för vi kommer alltid att träffas och hålla ihop♡

 
JoJo

JoJo

1 juni 2015 21:07

jag minns själv hur jag tyckte det kändes att sluta nian. tyckte det var jobbigt att skiljas från alla i klassen, men spännande att få börja på gymnasiet :)

sv; ja hon var riktigt vacker! en av världens vackraste kvinnor om du frågar mig! :)
tack detsamma finis, min dag har varit helt okej <3<3<3

http://nouw.com/rockdoll

Linn

1 juni 2015 21:17

ja:(♡

massvis med kramar till dig! Hoppas du får en lite bättre dag imoron då:)))

 
natalia

natalia

1 juni 2015 22:03

Jag tror att du kommer toppen trivas i din nya klass för du är en så grym tjej som många vill umgås med, det vet jag! Och förstår att det känns jobbigt men det kommer bli bra<3 Kramar tjejen!

http://nouw.com/nataliatrojan

Linn

2 juni 2015 15:59

awwww tack underbara du♡♡♡♡♡ Loveyou:*

 
Elin

Elin

2 juni 2015 18:00

Tårarna trillar nästan av dina tankar och känslorna.. FINNS IFALL DU BEHÖVER PRATA AV DIG MERA!

Jag förstår verkligen hur du känner och tycker, allt det här kände jag i sexan när jag skulle byta skola, lärare och speciellt klass. Jag vet hur det känns, men efteråt känns det mycket bättre.
När väl skolan börjat och man inser att man kommer gå på något roligare och verkligen en start på sitt liv, en början som visar VEM du är och VEM du kommer bli och vara!

Det här handlar verkligen inte om mig utan DIG. Jag vet att det känns tufft och jobbigt för dig, men om några månader kommer du tycka helt tvärtom om gymnasiet ska du se! :) Du är så himla grym och du VET var du vill så det här tror jag på om dig. EN BRA start och sak för dig!
Du kommer passa perfekt på gymnasiet.

Visa att du är du, för det är DÅ det kommer gå som bäst för dig och att du tar i med allt du kan. Visa att du kan och visa att du vågar, kämpa själv för det är då folk drar sig till dig och vågar vara sig mer själva.

GRYM!!!<3

Varma kramar :* och ett STORT LYCKA TILL när du väl börjar nian!!!!<3<3<3

http://nouw.com/ElinNordwall

Linn

3 juni 2015 17:15

AWWW ELIN!! Vart ska jag börja? Seriöst, du skriver så sjukt fint, värmer så otroligt mycket i hela mig av att få höra allt detta♡♡♡♡♡
DU gör mig verkligen såå sjukt lycklig!

Ja...jag tror att det kommer bli bra, det vet jag. Det är mest själva "flytten" tror jag som skrämmer mig..att lämna alla osv. Men, jag menar, alla gör ju det..

Tusen tack för dina ord!! Du är helt obeskrivlig♡♡♡♡♡

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 20 december 2015 21:17

Heeeej allihopa! Som jag saknar att blogga, saknat er och saknar allt som har med bloggen att göra! Men denna första tiden på gymnasiet från sommarlovet fram tills jullovet har varit fullt ös! Så mycket nytt och så mycket som har hänt. Det är omöjlig...

Av Linn - 5 september 2015 23:11

Som ni märkt, så har jag inte uppdatera bloggen och som det är just nu har jag inte mycket tid åt bloggen:(( Detta känns verkligen extremt tråkigt, men skolan och handbollen tar flr mycket plats.   Men jag ska inte skylla på något, jag själv har ...

Av Linn - 27 augusti 2015 09:36

Hej på er & godmorgon! Börjar kl. 10:10 idag, och är på bussen just nu! Har bara en engelska lektion som är 50 minuter, sedan slutat jag! Hur skönt??! Btw så var det såå sjukt skönt med lite sovmorgon till 8 idag:)) Hoppas alla får en bra dag! ...

Av Linn - 25 augusti 2015 22:35


Ska försöka sova så snart som möjligt! Börjar 8.10 imorgon också! Hoppas allas dag har varit bra! Min dag har varit bra, och skoldagen gick bra! Förut på handbollsträningen så hade vi minihandboll, vilket var GRYMT roligt!!! Skrattade såååå sjukt...

Av Linn - 24 augusti 2015 22:48

Hej på er! Hoppas alla haft en bra start på denna nya veckan! En vanlig skol-vecka för min del, lektioner och läxor har redan dragit igång.. Dagen i skolan kändes bra! Många är så snälla ...

♡Välkommen♡

Hej på er!♡♡ 

   

-Halloj peoples! Allt bra? ♡ Jag heter Linn och är 15 år. På min fritid spelar jag handboll och är med kompisar♡ Jag har ävet ett intresse för foto. 

Bloggen är mitt liv, som ni får ta del av.

 

-Har du någon fråga om mig eller min blogg så är det bara att fråga♡♡ 

 

Kram på er, och hoppas vi ses här igen? <333

♥Har du någon fråga?♥

37 besvarade frågor

Just saying♡

För alla er underbara som kommenterar min blogg vill jag bara att ni ska veta att jag blir sjukt glad varje gång!♡ 

Jag svarar på kommentaren så fort jag har tid och svarar både på min blogg och eran blogg! Alltså kikar jag in allas bloggar "just so u know";))

Massa kramar♡♡♡♡

♥Omröstning♥

Gillar du min design?♥
 Jaa♥
 Helt okej♥
 Nja♥

♥Kategorier♥

♥Klicka för "mer om mig"♥

 

Instagram: @linnselusan

Videofyme: @linnselusan

We♡It: @linnselusan

Kik: @linnselusan

Arkiv

Light Grey Pointer



Ovido - Quiz & Flashcards