♡MyLifeAsLinn♡

Direktlänk till inlägg 21 april 2015

♡ J O R D S K O T T ♡ -Linn tipsar!

Av Linn - 21 april 2015 21:45

Ett inlägg om en de bästa serierna jag sett - Jordskott. 

Jag kan börja med att säga såhär, jag är INTE den tjejen som kollar på PLL, Vamparire Diares osv osv osv. Kan inte ens vilka mer "sådana" typer av serier det finns. 

Om jag ska vara ärlig, så är jag nog inte direkt någon "serie" tjej. Men denna serien, Jordskott, som gått på svt i 10 veckor varje måndag mellan 21-22, har jag verkligen älskat! 

________________________________________

Jordskott är en skrämmande och spännande dramathriller historia med rötterna i den svenska urskogen. Serien är inspelad i Sala. 

Serien utspelar sig i en smhälle som heter Silverhöjd, man märker, redan efter försat avsnittet att detta inte är en typsik vanlig dramathriller / kriminal serie, med ett brott som sedan skas lösas och så händer det saker kring detta. Nej, det här är något annat. Serien börjar med att en av huvudpersonerna, "Eva Thörnblads" dotter Josefine försvann för 7 år sedan och att man nu efter sju år hittar en flicka i skogen, som inte tycks vad som alla andra människor. Eva Thörnblad är overtygad att flickan är Josefine då flickan bär samma örhängessmycke som Eva själv gör. Samtidigt som flickan hittas försvinner ett annat barn - Anton, bara helt spårlöst försvunnen, precis som Josefine för 7 år sedan. Silverhöjs polisstation funderar om försvinnandet har något med flickan att göra. Eva Thörnblad är övertygad om att det har en koppling tillsammans. 

Och jag skulle säga att det är utifrån detta som hela serien skapad. 

Under seriens gång får man träffa på en hel del, konstiga människor, som alla verkar sjukt skumma. Jag tyckte att serien i början var rörig och att jag bara ville veta varför alla var så sjukt skumma. Men jag fattade allt eftersom att det är just detta som gör själva serien så sjukt spännande som den är. Samtidigt som det sker en hel del förundliga saker i Silverhöjd tycks naturen ha en stor roll. Naturen, skogen, vattnet som inte verkar vara som i en helt vanligt samhälle "beter sig konstigt". Det händer en del övernaturliga saker men som man faktiskt inte alls stör sig på. För jag har varit med om att det lätt blir så att man stör sig på övernaturliga saker då dem syns så tydligt. Men grejen är det att det passar in så sjukt bra i Jordskott. Serien var inte bara sjukt spännande, utan också läskig. Men det kanske bara är jag...

 

Jag hade kunnat förklara ännu mer, men tänker inte avslöja något ifall någon där ute inte sett serien och vill se den♡♡


Och vet ni vad bland det bästa är? Det är att det eventuellt kommer att spelas in en säsong 2, sjukt taggad på det isf♡ Fast det lär ju ta några år innan jag får se den...

 

Min favorit låt ifrån Jordskott: "I will meet you there" - Ofelia ÄLSKAR DEN.

Min favorit scen ifrån Jordskott: Det måste nog vara en av de sista scenerna då barnen återförenas, åhhhh var så nära på att börja gråta...

Min favorit karraktär från serien: Hm, det är nog Josefine eller Eva...tror jag. 

 

Om ni inte sett den, tycker jag VERKLIGEN att ni ska ta er tiden att se den, den var så sjukt bra tycker jag♡♡♡♡ Hoppas verkligen att det kommer en säsong 2!! DEN ÄR BÄST.

 

Detta blir sista inlägget för ikväll, då jag ska äta kvällsmat nu osv. 

Träningen förut gick toppen:)) 

Btw, svarar på kommentarerna imorgon tänkte jag. 

Sov gott♡♡

 

 
 
Inge Vinge

Inge Vinge

21 april 2015 21:59

Håller med, en bra serie, fast kanske lite mossig i längden?

http://anslagstavlan.bloggplatsen.se

Linn

21 april 2015 22:05

haha ja men jag gillade det;)) ♡

 
Elin

Elin

22 april 2015 05:08

Bra tips, låter som något som jag måste se! :)

http://elinbjorkander.com

Linn

22 april 2015 20:42

♡♡♡♡♡♡

 
frida christina

frida christina

22 april 2015 07:38

Men åh så bra tips, måste verkligen kika på den serien!

http://fridachristinas.devote.se

Linn

22 april 2015 20:42

♡♡♡♡♡♡♡♡

 
Elin

Elin

22 april 2015 18:31

Den låter så himla bra :D inte sett den än jag så jag ska försöka göra det inom kort! :)
Bra inlägg, flera sådana♥♥

KÄRLEK!!:*

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

Linn

22 april 2015 20:04

Det tycker jag verkligen♡ Jordskott var så bra:)))
Åh vad roligt att höra att du gillade inlägget!

Love you:***

 
Ebba

Ebba

22 april 2015 18:37

Jordskott är bäst! Så synd att det är slut nu.. XD =(

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

Linn

22 april 2015 20:14

Håller med♡♡♡♡

 
Maria at inredningsvis

Maria at inredningsvis

23 april 2015 20:53

ja den är SJUKT bra den serien till att va SVT som har mest skit annars :)

Idag på bloggen visar jag hur man får hemmakontor och glamhörna i ett:)

Ha en härlig solig vårhelg:)

LOVE Maria <a href="http://inredningsvis.se/vardagsrum-inspiration-6-stilar-att-kopiera/">Inredning</a> - it's Swedish for decor

http://inredningsvis.se

Linn

24 april 2015 22:37

Kramar♡

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 20 december 2015 21:17

Heeeej allihopa! Som jag saknar att blogga, saknat er och saknar allt som har med bloggen att göra! Men denna första tiden på gymnasiet från sommarlovet fram tills jullovet har varit fullt ös! Så mycket nytt och så mycket som har hänt. Det är omöjlig...

Av Linn - 5 september 2015 23:11

Som ni märkt, så har jag inte uppdatera bloggen och som det är just nu har jag inte mycket tid åt bloggen:(( Detta känns verkligen extremt tråkigt, men skolan och handbollen tar flr mycket plats.   Men jag ska inte skylla på något, jag själv har ...

Av Linn - 27 augusti 2015 09:36

Hej på er & godmorgon! Börjar kl. 10:10 idag, och är på bussen just nu! Har bara en engelska lektion som är 50 minuter, sedan slutat jag! Hur skönt??! Btw så var det såå sjukt skönt med lite sovmorgon till 8 idag:)) Hoppas alla får en bra dag! ...

Av Linn - 25 augusti 2015 22:35


Ska försöka sova så snart som möjligt! Börjar 8.10 imorgon också! Hoppas allas dag har varit bra! Min dag har varit bra, och skoldagen gick bra! Förut på handbollsträningen så hade vi minihandboll, vilket var GRYMT roligt!!! Skrattade såååå sjukt...

Av Linn - 24 augusti 2015 22:48

Hej på er! Hoppas alla haft en bra start på denna nya veckan! En vanlig skol-vecka för min del, lektioner och läxor har redan dragit igång.. Dagen i skolan kändes bra! Många är så snälla ...

♡Välkommen♡

Hej på er!♡♡ 

   

-Halloj peoples! Allt bra? ♡ Jag heter Linn och är 15 år. På min fritid spelar jag handboll och är med kompisar♡ Jag har ävet ett intresse för foto. 

Bloggen är mitt liv, som ni får ta del av.

 

-Har du någon fråga om mig eller min blogg så är det bara att fråga♡♡ 

 

Kram på er, och hoppas vi ses här igen? <333

♥Har du någon fråga?♥

37 besvarade frågor

Just saying♡

För alla er underbara som kommenterar min blogg vill jag bara att ni ska veta att jag blir sjukt glad varje gång!♡ 

Jag svarar på kommentaren så fort jag har tid och svarar både på min blogg och eran blogg! Alltså kikar jag in allas bloggar "just so u know";))

Massa kramar♡♡♡♡

♥Omröstning♥

Gillar du min design?♥
 Jaa♥
 Helt okej♥
 Nja♥

♥Kategorier♥

♥Klicka för "mer om mig"♥

 

Instagram: @linnselusan

Videofyme: @linnselusan

We♡It: @linnselusan

Kik: @linnselusan

Arkiv

Light Grey Pointer



Skapa flashcards